Zachodnia jakość
Ten, kto nie zna jeszcze tej płyty, a lubi muzykę elektroniczną, niech żałuje. To jeden z ciekawszych albumów ostatnich lat. Pomysłowe połączenie elektro, disco, trip hopu i kilku innych gatunków dało świetny efekt. 
Pati Yang po wydaniu debiutanckiej „Jaszczurki” (1998) obwołano prekursorką brzmień bristolskich w Polsce. Wkrótce po trasie koncertowej promującej album, artystka wyjechała do Londynu i szybko wsiąkła w tamtejsze środowisko klubowe, nagrywając i koncertując z różnymi wykonawcami. Zaowocowało to nie tylko poznaniem najnowszych trendów muzyki elektronicznej, ale również znajomością ze Stevem Hiltonem, który ma na swoim koncie współpracę m.in. z Depeche Mode, Massive Attack i Moloko, a teraz wyprodukował drugi krążek Pati.
Album promowany jest piosenką „All That Is Thirst”, gdzie obok głównego regularnego bitu mamy piękną akustyczną gitarę i klawisze. Singiel jest doskonałą zapowiedzią płyty, na której dzieje się sporo. „Giant Cat Woman” to balansowanie między Missy Elliott a Christiną Aguilerą, „1986” zaś na pewno trafi do fanów hip hopu – wiodący bit przywodzi na myśl jeden z utworów Grammatika. Klimat triphopowy odnajdziemy z kolei w zamykającym album „Easy Flow”.
Na wyróżnienie zasługuje również „19:53 Northwest” z rozbudowanymi instrumentami perkusyjnymi i analogowymi trzaskami. Dobre wrażenie robi „Switch Off The Sun”, który prowadzi soczysty bas, a melodia oparta jest na „kosmicznych” brzmieniach lat 80. Zresztą, wymienianie pojedynczych utworów nie jest najlepszym pomysłem, bo w zasadzie każda ścieżka, którą podąża Pati, warta jest uwagi.
W moim odczuciu w wielu miejscach artystka ociera się o dokonania Roisin Murphy. Różnica polega na tym, że nagrania Polki zdają się być łatwiejsze w odbiorze, zwłaszcza dla niewyrobionego słuchacza, niż te autorstwa wokalistki Moloko i Matthewa Herberta.
„Silent Treatment” to album, który z powodzeniem mógłby konkurować z podobnymi produkcjami na Zachodzie. Ciekawe, czy EMI Music da mu szansę, choćby w „rodzinnym” Londynie…
Pati Yang „Silent Treatment”, EMI Music Poland 2005
B. Rzepczyński, 2005.12.19