FELIETONY  ·  RECENZJE PŁYT  ·  RECENZJE KONCERTÓW  ·  WYWIADY  ·  INNE TEKSTY  ·  KALENDARZ KULTURALNY  ·  INFORMACJE  
  Recenzje płyt
 · 
AbraDab "Czerwony album"
 · 
Akurat "Fantasmagorie"
 · 
Akurat "Pomarańcza"
 · 
Analog "Analogia"
 · 
Analog "Ulica Wolność"
 · 
Apatia "manipulacja-zniewolenie"
 · 
Coma "Zaprzepaszczone siły wielkiej armii świętych znaków"
 · 
Čechomor "Co sa stalo nové:"
 · 
Eldo "Opowieść o tym, co tu dzieje się naprawdę"
 · 
Farben Lehre "Farbenheit"
 · 
Gwen Stefani "Love. Angel. Music. Baby."
 · 
happysad "Podróże z i pod prąd"
 · 
happysad "Wszystko jedno"
 · 
Harry Kain "Nitrożelatyna"
 · 
Hunter "T.E.L.I..."
 · 
Kasia Stankiewicz "Mimikra"
 · 
Kazik "Los się musi odmienić"
 · 
Komety "Via Ardiente"
 · 
La Aferra "Miłość"
 · 
Life Of Agony "Broken Valley"
 · 
Maryla Rodowicz "Kochać"
 · 
Molly's Gusher "Molly's Gusher"
 · 
Negatyw "Manchester"
 · 
Neurosis "The Eye Of Every Storm"
 · 
Pati Yang "Silent Treatment"
 · 
Pidżama Porno "Bułgarskie Centrum"
 · 
Plum "Nothing Personal"
 · 
Pustki "Do Mi No"
 · 
Rage Against The Machine "Live At The Grand Olympic Auditorium"
 · 
Road Trip's Over "Romance On The Phone"
 · 
System Of A Down "Mezmerize"
 · 
T. Budzyński "Luna", Lao Che "Gospel"
 · 
VA "Tribute To Partia"
 · 
Waltari "Blood Sample"
 · 
Wojtek Brzeziński "Od wschodu do wschodu"
 · 
Zakopower "Music hal"
 · 
Złodzieje Rowerów "Finał"
 · 
Žagar "Local Broadcast"
Aby na bieżąco otrzymywać informacje z NOWARZEPA.art.pl, wpisz poniżej swoje dane:

E-mail:
Imię:
Nazwisko:
Zgadzam się z Polityką Prywatności

  Plum "Nothing Personal"
Hałas nie dla mas

Takie albumy jak ten, mogłyby leżeć w widocznym miejscu na półkach w salonach muzycznych, gdyby nie fakt, że pojęcie muzyki gitarowej zostało mocno zawężone i bardziej kojarzy się z brytyjskim rockiem spod znaku Oasis niż choćby z takimi zespołami jak Plum.


A Plum to noise. Rzężący gitarowy noise. Taki, którego patronem jest Sonic Youth. To skojarzenie najprostsze. Ale bez obaw, trio ze Stargardu Szczecińskiego ma do zaoferowania znacznie więcej, niż tylko melodie ocierające się o twórczość kapeli Thrustona Moore’a.

Największym zaskoczeniem jest pierwszy utwór – „Trap”, który rozpoczyna się jakby od środka – ciszę nagle przerywa salwa gitar i wpadamy w dźwiękową pułapkę. Ten numer brzęczy, jęczy i doskonale przedstawia zespół. Brud miesza się tu z melodią, śpiew z jękiem, a bas mile łechce wnętrzności. Zaraz potem następuje „Elephant Man”, w którym można się dosłuchać inspiracji dokonaniami Mike’a Pattona w projekcie Tomahawk. I jeszcze „Private Hell” z rock’n’rollową zagrywką na basie, zaczerpniętą z „normalnego” rocka – ale nie ma się co łudzić, hałasu i tutaj nie brakuje.

Mocne wrażenia przerywa na kilka minut kawałek „Te ludziki” – dość smutny i melancholijny temat instrumentalny, pokazujący, że Plum wcale nie musi śpiewać. To najbardziej przystępna i jednocześnie jedna z najciekawszych kompozycji na płycie. Na uwagę zasługuje również „I’m Happy Anyway”, który wprowadza nas do świata znanego z muzyki Neurosis – niepokojące, niemal apokaliptyczne kaskady dźwięków i piękna gra kontrastami…

Ten album to pomysłowe ciężkie granie, będące doskonałą alternatywą dla tego, co słyszymy w rockowych radiostacjach. Brawo.

Plum „Nothing Personal”, Europeans Records 2005
 
B. Rzepczyński, 2006.02.23
opinie [3]
 
copyright NOWARZEPA © 2005-2018 Rafał Nowakowski & Bartosz Rzepczyński
Zapoznaj się z Polityką prywatności.
stat24.pl:
odsłony od powstania: 647277
webdesign s4studio.pl