FELIETONY  ·  RECENZJE PŁYT  ·  RECENZJE KONCERTÓW  ·  WYWIADY  ·  INNE TEKSTY  ·  KALENDARZ KULTURALNY  ·  INFORMACJE  
  Recenzje płyt
 · 
AbraDab "Czerwony album"
 · 
Akurat "Fantasmagorie"
 · 
Akurat "Pomarańcza"
 · 
Analog "Analogia"
 · 
Analog "Ulica Wolność"
 · 
Apatia "manipulacja-zniewolenie"
 · 
Coma "Zaprzepaszczone siły wielkiej armii świętych znaków"
 · 
Čechomor "Co sa stalo nové:"
 · 
Eldo "Opowieść o tym, co tu dzieje się naprawdę"
 · 
Farben Lehre "Farbenheit"
 · 
Gwen Stefani "Love. Angel. Music. Baby."
 · 
happysad "Podróże z i pod prąd"
 · 
happysad "Wszystko jedno"
 · 
Harry Kain "Nitrożelatyna"
 · 
Hunter "T.E.L.I..."
 · 
Kasia Stankiewicz "Mimikra"
 · 
Kazik "Los się musi odmienić"
 · 
Komety "Via Ardiente"
 · 
La Aferra "Miłość"
 · 
Life Of Agony "Broken Valley"
 · 
Maryla Rodowicz "Kochać"
 · 
Molly's Gusher "Molly's Gusher"
 · 
Negatyw "Manchester"
 · 
Neurosis "The Eye Of Every Storm"
 · 
Pati Yang "Silent Treatment"
 · 
Pidżama Porno "Bułgarskie Centrum"
 · 
Plum "Nothing Personal"
 · 
Pustki "Do Mi No"
 · 
Rage Against The Machine "Live At The Grand Olympic Auditorium"
 · 
Road Trip's Over "Romance On The Phone"
 · 
System Of A Down "Mezmerize"
 · 
T. Budzyński "Luna", Lao Che "Gospel"
 · 
VA "Tribute To Partia"
 · 
Waltari "Blood Sample"
 · 
Wojtek Brzeziński "Od wschodu do wschodu"
 · 
Zakopower "Music hal"
 · 
Złodzieje Rowerów "Finał"
 · 
Žagar "Local Broadcast"
Aby na bieżąco otrzymywać informacje z NOWARZEPA.art.pl, wpisz poniżej swoje dane:

E-mail:
Imię:
Nazwisko:
Zgadzam się z Polityką Prywatności

  Wojtek Brzeziński "Od wschodu do wschodu"
DeBeT Brzezińskich

Podczas, gdy ogólnopolski rynek muzyczny ma się niezbyt dobrze, w małych ośrodkach swoje płyty wydają artyści ciekawi, choć szerszej publiczności nie znani. Kimś takim jest Wojtek Brzeziński, który wraz z zespołem DeBeT nagrał swój debiutancki album. Muzykę skomponował jego brat Olek, a teksty napisało kilku różnych autorów.


Bardzo trudno jednoznacznie określić muzyczny pejzaż, jaki namalowali dla nas Brzezińscy. Mamy tutaj bowiem muzykę bardzo zróżnicowaną, ale pozostającą w obszarze pewnej stylistyki. Słyszymy zarówno poezję śpiewaną („Klucz, metal, zamek...”), piosenkę aktorską („River Phoenix”) oraz elementy jazzowe („Pierwsze koty za płoty”). Sztuka połączenia najróżniejszych klasycznych instrumentów (m.in. fortepian, saksofon, flet, trąbka) tak, by nie tworzyły niezrozumiałych piętrowych konstrukcji, udała się znakomicie. To dowód na to, że DeBeT to dziesięciu świetnych instrumentalistów, którzy umiejętnie równoważą obecność swoich instrumentów.

Wokal Brzezińskiego jest silny i jednocześnie delikatny. Świetnie współgra z wspomagającym go głosem Magdy Cuglewskiej. Zdaje się być również wcześniej znanym. Zapewne niejeden słuchacz odnalazłby wokalne powinowactwa. Mnie na myśl przychodzą: Robert Kasprzycki i Wojtek Dmochowski, który wykonywał piosenki Agnieszki Osieckiej. Uważam jednak, że Brzeziński ma swój indywidualny styl interpretacji, nie oszukujmy się, niecałkiem dobrych, tekstów. Poza „Doczekać – przeczekać” autorstwa Jonasza Kofty, wyróżnić można „Okręt” Szymona Muchy i „Klucz, metal, zamek...” Mirki Szawińskiej. W innych przedzierać się trzeba przez mało ciekawe próby oddania uczuć („Dante”) lub kiczowatość rodem z Ich Troje. („Jesteś”). Co ciekawe, śpiewane brzmią bardziej sensowniej, zyskują nowe oblicze. I to jest największa wartość śpiewu Brzezińskiego.

Płyta warta uwagi również dlatego, że w dość przystępny sposób przybliża ambitne dźwięki, na których nadmiar nie możemy dziś narzekać.

Wojtek Brzeziński „Od wschodu do wschodu”, Jaworzno 2001
 
B. Rzepczyński, 2002.01.05
Tekst opublikowany w "Gazecie Studenckiej"
opinie [6]
 
copyright NOWARZEPA © 2005-2018 Rafał Nowakowski & Bartosz Rzepczyński
Zapoznaj się z Polityką prywatności.
stat24.pl:
odsłony od powstania: 647298
webdesign s4studio.pl